Õppetöö korraldus
Olulised mõisted
Õppe eesmärkide saavutamiseks kasutatakse erinevaid õppevorme: kontaktõpet, põimõpet, veebiõpet, lähiõpet ja kaugõpet. Õppeviisidest võidakse rakendada haja- ehk paindõpet ja digiõpet. Õppevormide ja -viiside raames kasutatakse omakorda erinevaid õppetöö vorme: loenguid, seminare, praktilisi tunde, praktikat ja iseseisvat tööd. Mõistete tähendused on sätestatud Sisekaitseakadeemia õppekava statuudis.
Õppevormid
- Kontaktõpe (contact/synchroneous learning) – samas füüsilises (nt klassis) või virtuaalses ruumis (nt videosillas) toimuvas õppetöös osalevad samal ajal nii õppijad kui ka õppejõud.
- Veebiõpe (online learning) – õppetöö toimub täielikult veebipõhise kaugõppena (nt iseseisev õpe e-kursusel).
- Lähiõpe (face to face) – õpe toimub ühises füüsilises ruumis (nt klassis).
- Kaugõpe (distance learning) – õppijad ja õppejõud on füüsiliselt üksteisest eraldatud (nt loeng toimub video vahendusel ja kõik osapooled on samal ajal oma kodus või töökohal).
- Põimõpe (blended learning) – osa aine/mooduli õppest toimub lähi- ja osa kaugõppena (nt ühe aine raames toimub osa tunde klassis, osa tunde videosilla vahendusel).
Õppetöö vormid
- Iseseisev töö – õppija iseseisev teadmiste omandamine, rakendamine, kinnistamine, probleemide käsitlemine, ettekannete ettevalmistamine, erialase kirjanduse lugemine, kirjalike tööde koostamine ja eksamiks/arvestuseks valmistumine.
- Loeng – eelkõige teoreetiliste teadmiste edasiandmine, aktiivsem pool on õppejõud.
- Seminar – loengus saadud teoreetiliste teadmiste rakendamine vestluste, arutelude ja iseseisvate tööde esitlemiste abil, aktiivsemaks pooleks on õppijad.
- Praktiline töö – õppejõu juhendamisel toimuvate praktiliste tegevuste abil õppimine harjutusväljakul, laboris, spetsiifilises õppeklassis või mujal koolikeskkonnas, aktiivsemaks pooleks on õppijad.
- Praktika – töökeskkonnas juhendaja suunamisel toimuvate praktiliste tegevuste abil õppimine.
Õppeviisid
- Paind- ehk hajaõpe (flexible learning; hybrid learning) – kontaktõppe üks korraldamise viise, kus samal ajal on üks osa õppijaid füüsilises ja teine osa virtuaalses ruumis (nt ühes tunnis on osa õppureid klassis ja osa videosillas).
- Digiõpe (digital learning) – digivahendite abil tõhustatud õppimise viis mistahes õppevormis (nt loengus kasutatakse Kahooti või simulatsiooni tarkvara; e-kursusele on iseseisvaks õppimiseks lisatud interaktiivseid harjutusi).
Mõlema puhul saab kasutada vastavalt vajadusele erinevaid õppetöö vorme.